Pohonné jednotky

         Nabídka výřezů RC modelů klubu RCFly

 

Home
Up
RC Házedlo EPPer
Antonov An24/26
G222 / C27 Spartan
C160 Transall
C130 Herkules
RCFly JETy
Zakázkové práce
Stavba modelu z EPP
Stavba modelu z PS
Oprava modelu z PS
Kamufláže
Fotky modelů
Odkazy

Kontaktní adresa:

Contact adress:

rcflyklub@gmail.com

 

English version - under construction

Česká verze

 

 

 

 

 

 

Doporučené pohonné jednotky:

 

Zde by jsme chtěli předat pár zkušeností a rad ohledně pohonu modelů a ušetřit tak trochu času i peněz. Budeme uvažovat pouze o dvou letových stylech, letové váze modelu a pohonech které jsme na vlastních modelech vyzkoušeli. Proto budeme rádi, když nám napíšete o Vašich zkušenostech a kombinacích pohonů - my je zde po dohodě rádi uveřejníme.

Realistické nebo rekreační létání  - na které se hlavně zaměřujeme dovoluje standardní obraty pro model této kategorie, přemet s „roztlačením“, záloha výkonu pro krizové situace a samozřejmě delší letové časy. Delší starty ze země a nebo kombinování se starty z ruky které šetří zdroje. Použití osvětlení modelu a dalších ovládaných funkcí.

Sportovní létání - dovoluje nestandardní obraty pro tuto kategorii modelů - stoupavé výkruty, Kubánská osma, přemet bez „roztlačení“, velká záloha výkonu pro řešení krizových situací, vyšší stoupavost. Samozřejmě vyšší nároky na zdroje a kratší letové časy, Jednoduché a strmé starty ze země.

Při realistickém létání i s modely této kategorie je možné využít pro prodloužení letového času termiku nebo svahové proudění.

Délka rozjezdu modelu se samozřejmě s protivětrem a nižší hmotností modelu rapidně zkracuje.

V současné době zkoušíme i třílisté vrtule - jsou pohlednější a menší - což oceníme hlavně u převodovky. Transall se při pojíždění a dotyku koncového oblouku křídla země dotkne i vrtulí 9X6“ a to je samozřejmě její konec.

Hodnoty proudu u vrtulí jsou na zemi, při stání, plném výkonu a je počítán odběr všech motorů - z toho se dá přibližně usoudit doba letu a potřebné zdroje.

 

TRANSALL C160

Realistické létání

                    Letová váha modelu: 1250-1850

                    Délka rozjezdu při startu bez protivětru: cca 35m

                    Doporučený motor: Speed 400/6V, Speed 400 7,2V, Jamara 480 Pro

                    Doporučená vrtule: s převodovkou Grebl 1:2,33 - 9X6“Graupner CAM slim prop

                    Doporučený akumulátor: 7 až 8 článků Sanyo 1700RC           

 

Sportovní létání

                    Letová váha modelu: 1250-1450

                    Délka rozjezdu při startu bez protivětru: cca 25m při pohonu na přímo s převodovkou asi o 10m delší

                    Doporučený motor: Jamara 480 Pro

                    Doporučená vrtule: na přímo-Aeronaut Glass Elektro 6,5X4“ (XX A) s převodovkou Grebl 1:2,33

                                                     9X6“ (XX A) Graupner CAM slim prop

                    Doporučený akumulátor: 7 až 8 článků Sanyo 1700RC

                                                               8 článků Sanyo A-1250CLR (stejná letová doba, nižší váha, více akrobacie)